شارژ کارتریج پرینتر

شارژ کارتریج

کارتریج پرینتر

تانک تونر ,یونیت درام,نحوه ی شارژ کردن اصولی کارتریج ,به طور کلی کارتریج از قطعات بالا که ذکر شد تشکیل شده تمامی ایرادهای مربوط به هر کارتریج چه رنگی و چه سیاه و سفید نیز به دانشجو به صورت عملی آموخته می شود.

این روش باعث می شود که به صورت خیلی ساده و عملی بعد از خواندن مطالب این سایت بازدیدکننده دید فنی کاملی از نظر شارژ انواع کارتریج پیدا کند.

پرینتر های لیزری

همانطور که در مقالات قبلی نیز اشاره شد ، پرینتر های لیزری به عنوان پر کاربرد ترین پرینتر ها در حال استفاده می باشند

باتوجه به کارایی خوب این پرینتر ها ، سرعت و دقت بالای صفحات پرینت شده ، هزینه ی پایین پرینت به ازای هر پرینت نسبت به سایر پرینتر ها ، باعث شده است پرینتر های لیزری سهم اعظمی از بازار را به خود اختصاص دهند.

مهمترین سرویس مورد نیاز برای پرینتر های لیزری ، شارژ کارتریج آن ها می باشد، از مهمترین علایم نیاز پرینتر برای شارژ کارتریج کم رنگ شدن صفحات پرینت شده است .

در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه ی شارژ کارتریج آشنا کرده و انواع کارتریج ها را برایتان معرفی کنیم، با ما همراه باشید..

اصول فنی شارژ کارتریج

برای شارژ کارتریج ابتدا کارتریج را از دستگاه پرینتر خارج کرده و با استفاده از پیچ گوشتی چهارسو  پیچ صفحه نگه دارنده ی درام را باز کنید (این صفحه به شکل L می باشد).

درپوش نگه دارنده ی درام را بردارید(مواظب فنر شاتر درام نیز باشید)

فنر شاتر درام را بر روی صفحه محافظ L شکل که از کارتریج جدا کرده اید بگذارید

برای جدا سازی درام ، کارتریج را در دو دست خود به صورت زیر نگه داشته و با دست راست قسمت پایینی را به سمت جلو و با دست چپ درام را به سمت خودتان بکشید.

کار اصلی پرینتر را در پرینت صفحات ، درام انجام می دهد، صفحه بیرونی آن خیلی حساس بوده و در صورت افتادن خط و خش بر روی آن صفحات پرینت شده دچار مشکل خواهند شد و کیفیت لازم را نخواهند داشت پس هنگام شارژ کارتریج مواظب درام باشید..

پس از جدا سازی درام از بدنه اصلی کارتریج، درام را از قسمت دنده دار مقداری بلند کرده و در جهت خلاف عقربه های ساعت همزمان که می چرخانید ، به سمت بیرون بکشید تا از محور خود خارج شود.

درام را با یک دستمال کاملا نرم پاک کرده و از تابش مستقیم نور آفتاب روی آن جلوگیری کنید.

بعد از جدا کردن بخش درام , تونر کارتریج لیزری اینچنین به نظر خواهد رسید

پس از جدا سازی درام PCR را به آرامی بیرون بکشید،آن را با یک دستمال کاغذی تمیز کرده و مانع از برخوردش با گریس شوید.

مرحله بعدی جدا کردن بخش ضایعات و جوهر است که به کمک گیره هایی ( میخ )  به هم متصل شده اند . بنابراین شما باید میخهایی که در هر دو سمت کارتریج است را بیرون بکشید.

بعد از بیرون کشیدن میخها , اکنون زمان آن است که از دست بخش خارجی و بیرونی خلاص شوید , چون همچنانکه در تصویر می بینید ,آویزان و معلق می باشد

بعد از جدا کردن میخها از هر دو سمت تونر کارتریج , شما باید مطابق شکل ؛ فنر را نیز خارج کنید

مرحله بعدی جدا کردن دو بخش اصلی کارتریج می باشد. یکی از این دو بخش اصلی ؛ واحد ضایعات و زباله و دیگری بخش جوهر است. همانطور که در تصویر نشان داده شده , تونر را نگه دارید و هر دو بخش را از هم جدا کنید

بخش جوهر اضافی را بررسی کنید و فنری که باید برای باز شدن بخش جوهر اضافی برداشته شود را بدقت بررسی کنید.

فنر را بردارید و سپس مطابق شکل , روکش پلاستیکی را بردارید 

اکنون پیچهای بخش ضایعات را جدا کنید تا وایپر بلید جدا شود و سپس جوهر اضافی و مانده که در این بخش جمع شده را , خارج کنید

اکنون که باز شدن وایپر بلید را مدیریت کرده اید , باید بخش جمع شدن ضایعات و بخش بلید را تمیز کنید . با یک دستمال نرم این کار را انجام دهید , چون استفاده از برس باعث می شود , بلید خراش بردارد.

سپس باید بخش جوهر اضافه را مجددا نصب و سوار کنید. مانند شکل ابتدا وایپر بلید و سپس روکش لاستیکی را تنظیم کنید

روکش لاستیکی را مجددا تنظیم کنید , بطوریکه مانند شکل در شیارها/برشها تثبیت شود:

  

اکنون مانند آنچه در تصویر زیر نشان داده شده , فنر را در جای خودش قرار دهید

آنچه شما تا کنون انجام داده اید , این است که شما قسمت جوهر اضافی را باز کرده اید , آن را تمیز کرده اید , و سپس آن را بسته اید . حال بخش اصلی شروع می شود , که شارژ کردن تونر کارتریج پرینتر لیزری می باشد. اکنون بخش دیگری که جوهر در آن قرار دارد را بردارید. این قسمت را باز کنید , آن را پر از جوهر کرده و سپس ببندید و سپس دو بخشی که قبلا جدا شده بودند را دوباره سوار کنید.

بعد از جدا کردن پوشش کناری , شما می توانید یک روکش پلاستیکی سفید را ببینید , شما باید این بخش را بردارید و اینجا را پر از جوهر کنید :

روکش پلاستیکی سفید را بردارید , اکنون شما برای شارژ تونر آماده هستید , اما قبل از آن , فراموش نکنید که قبل از استفاده بطری جوهر را تکان دهید . بعد از برداشتن درپوش بطری , شما می توانید از کلاه نازل پلاستیکی که همراه بطری بوده یا آن را از فروشنده تقاضا کرده اید , استفاده کنید.

کارتریج ها با توجه به تنوع چاپگر ها در مدل ها و اندازه های مختلفی طراحی و ساخته شده اند و ممکن است هرکدام از آن ها از یک روش اختصاصی برای شارژ استفاده کنند

تمامی روش های شارژ کارتریج و انواع پودر های موجود برای شارژ کارتریج آشنا شده و در بخش تعمیرات ماشین های اداری نیز تعمیرات کارتریج را به صورت کامل یاد می گیرند.

شارژکارتریج ، شارژ کارتریج ، کارتریج ، شارژ کارتریج لیزری

4 thoughts on “شارژ کارتریج پرینتر”

  1. سلام
    قیمت شارژ کارتریج hp cp1025 چقدر می شه و تضمین کار شما به چه صورت می باشد ؟

Comments are closed.