مشخصات آگهی دهنده

شرکت سوین ماشین آریا
09120130778
توافقی
1401-06-06
1401-06-26
123 بار
11359291
شهرک صنعتی اشتهاد کرج

فرایند تولید گازوئیل از لاستیک فرسوده
صنعت ماشين سازی

فرایند تولید گازوئیل از لاستیک فرسوده

پیرولیز لاستیک زباله:
لاستیک‌‌‌‌‌های ضایعاتی از ترکیبات پلیمری بالا تشکیل شده‌اند و تحقیقات زیادی انجام شده است .روش‌‌‌‌های پردازش لاستیک‌‌‌‌های زباله به شیوه ای سازگار با محیط زیست و کارآمد.
پیرولیز سبزترین و کارآمدترین فرآیندی است که اجازه می‌دهد، تولید سوخت و مواد شیمیایی از لاستیک‌‌‌‌‌های زائد و از این نظر، تجزیه در اثر حرارت زباله‌ها لاستیک به عنوان تجزیه ترموشیمیایی ترکیبات آلی موجود در زباله ها تعریف می‌شود.
پیرولیز لاستیک زباله در یک اتمسفر بی اثر در دمای 400 تا 800 درجه سانتیگراد رخ می‌دهد،گازی شدن جزئی نیز می‌تواند در طی پیرولیز در رابطه با مقدار کمی هوا رخ دهد.
چندین روش پیرولیز در رابطه با عملیات مختلف توسعه داده شده است شرایطی مانند اتمسفر، خلاء، سریع کاتالیزوری، فوق سریع (فلش) و پیرولیز آهسته،از این میان، پیرولیز سریع کاتالیزوری به عنوان استفاده از بیشترین توجه تحقیقاتی را به خود جلب کرده است.کاتالیزور در فرآیند پیرولیز می‌تواند بازده محصول را بهبود بخشد، سرعت واکنش را افزایش دهد.
و زمان واکنش را کوتاه کنیدو پیرولیز لاستیک‌‌‌‌های زائد در انواع مختلف مورد مطالعه قرار گرفته است.راکتورها، مانند کوره‌‌‌‌های پیچی راکتور بسترثابت یا راکتور‌‌‌‌های کوره دوار و بستر سیال،
راکتورها برای به دست آوردن محصولات پیرولیز[17-19].

3. ویژگی‌‌‌‌های WTPO:
پیرولیز لاستیک‌‌‌‌های ضایعاتی تحت تبدیل حرارتی سه نوع محصول به دست می‌دهد:زغال سنگ باقیمانده، گازها و محصول اصلی WTPO. گاز‌‌‌‌های تولید شده (سنگاز) شامل هیدروکربن ها، H2، CO، CO2 و H2S، و عمدتاً در احتراق برای دیدار استفاده می‌شوند.انرژی گرمایی مورد نیاز فرآیند پیرولیزکربن جامد سیاه نوع اصلی آن است.
زغال سنگ باقیمانده در طی پیرولیز لاستیک زباله به دست می‌آید و می‌توان از آن به عنوان کربن دوباره استفاده کرد.کربن فعال سیاه یا ارتقا یافته، که برای جذب فلزات سنگین مناسب است.
آب [20-22]. WTPO یک مایع متراکم قهوه ای تیره با بوی قوی است و از آن تشکیل شده است.هیدروکربن ها با طبیعت‌‌‌‌های مختلف: آلیفاتیک (آلکان ها)،آروماتیک (بنزن، تولوئن، زایلن،اتیل بنزن و مقادیر کمی از PAH) و ترکیبات هترواتم. شیمیایی محصول ارزش افزوده (DL-limonene) نیز در WTPO یافت می‌شود و بازار تخمینی دارد.قیمت هر کیلوگرم 2 دلار آمریکا همه این مواد شیمیایی را می‌توان جدا کرد و به عنوان منبع استفاده کرد.انرژی در مواد شیمیایی خام و در تولید لوازم آرایشی و بهداشتی، دارویی،و پتروشیمی [16،23،24]. WTPO همچنین می‌تواند به طور مستقیم در ژنراتورها، بویلرها وموتور‌‌‌‌های احتراقی به دلیل ارزش گرمایشی بالا. با این حال، همانطور که گفته شد، WTPO حاوی مقادیر نسبتاً بالایی گوگرد است که دارای ویسکوزیسته بالایی دارد که بیشتر نیاز دارد ارتقاء کاتالیزوری اگر قرار است به عنوان سوخت در وسایل نقلیه استفاده شود [25،26].

کلمات کلیدی :
فرایند تولید گازوئیل از لاستیک فرسوده خط تولید بازیافت لاستیک به گازوئیل تولید گازوئیل از لاستیک فرسوده

گزارش تخلف

نظرات

ثبت نظر جدید