مشخصات آگهی دهنده

شناخت، تعمير و نگهداري الكتروموتورهاي
7000
1397-01-27
1397-02-26
787 بار
10113179

شناخت، تعمير و نگهداري الكتروموتورهاي
آموزش كتابهاي آموزشي

شناخت، تعمير و نگهداري الكتروموتورهاي

نام كتاب: شناخت، تعمير و نگهداري الكتروموتورهاي آسنكرون قفس سنجابي
تاليف: مهندس نظام ضمامي املشي ومهندس سعيد افشاري بهبهاني زاده
ناشر: انتشارات فن آوران
شمارگان: 1500 جلد
انتشارات فن آوران: تهران، خيابان انقلاب، مقابل دانشگاه تهران، مجتمع تجاري فروزنده، شماره 118 ،تلفن:66953998 تلفكس:66975182
معرفي كتاب:
كتاب حاضر مشتمل بر 9 فصل مي باشد و در اين فصول خواننده گرامي با الكتروموتورهاي آسنكرون قفس سنجابي آشنا شده و موارد فني و كاربردي تعميراتي و اصول نگهداري اين موتورهاي پر كاربرد را در محيط هاي صنعتي مي آموزد.
•در فصل اول به معرفي موتورهاي كم بازده و پر بازده پرداخته شده است و تاثير موتورهاي با راندمان بالا بر محيط زيست، صرفه جوئي انرژي و بازگشت سرمايه ناشي از خريداري اين موتورها به تفصيل بررسي شده است.
•فصل دوم به معرفي استاندارهاي رايج بين المللي در مورد موتورها، نظير IEC 600 34 و IEEE 112 و... مي پردازد و اطلاعات بسيار مفيدي از اين استانداردها در اختيار خواننده قرار ميدهد. در اين فصل كلاس هاي عايقي، IP IC ، IM وهمچنين تاثير دماي محيط كاري و ارتفاع از سطح دريا بصورت مشروح مورد بحث واقع شده اند.
•در فصل سوم، طراحي الكتريكي اين موتورها، روشهاي مختلف راه اندازي ، زمان استارت ، راندمان ،ضريب قدرت و حفاظت اين موتورها مورد بررسي قرار گرفته اند.
•در فصل چهارم طراحي مكانيكي موتورهاي آسنكرون ، اجزاء تشكيل دهنده ،انواع موتورهاي آسنكرون و اندازه هاي استاندارد وآشنايي با پارامترهاي مهم مكانيكي و ابعادي مد نظر قرار گرفته است. در اين فصل علاوه بر مواردي كه عنوان شد به مسائل مهم بهره برداري از اين موتورها نظير ويبره، تنظيمات كوپلينگ و پولي، ترمينال باكس ها، نويزو تحويل و انبار داري نيز توجه ويژه شده است.
•فصل پنجم به بيرينگهاي رايج بكار رفته در الكتروموتورها، تاثير دماوسرعت بر طول عمربيرينگها و عوامل تخريب بيرينگ پرداخته و مورد بررسي واقع شده اند. و با معرفي روانكاري در موتورها و پلاك روانكاري به پايان مي رسد.
•فصل ششم با جمع بندي فصول قبلي به پارامترهي اساسي و بررسي پلاك الكتروموتورها پرداخته است.
•فصل هفتم الكتروموتورهاي مجهز به تجهيزات جانبي نظير ترمز، انكودر، فن تهويه مستقل و گير موتورها معرفي و بررسي شده اند.
•فصل هشتم به آزمايش هاي مختلف الكتروموتورها مانند اندازه گيري تلفات مكانيكي، تعيين راندمان، تست روتور قفل شده تست مقاومت عايقي و ساير آزمايش هاي رايج پرداخته شده است.
•در فصل نهم خواننده گرامي با كاتالوگهاي چند شركت معتبر سازنده الكتروموتور آشنا شده و چگونگي انتخاب يك الكتروموتور را با لحاظ نمودن پارامترهاي الكتريكي و مكانيكي را با مثال هاي مختلف مي آموزد.
اين كتاب علاوه بر اينكه از نظر علمي براي دانشجويان رشته برق بسيار مفيد مي باشد براي مهندسين و تكنسين هاي شاغل در مراكز صنعتي بسيار پر كاربرد و راه گشا خواهد بود.
مولفين با مطالعه كاتالوگهاي بسياري از سازندگان مختلف و معتبر و استانداردهاي گوناگون و تجربيات بدست آمده در اين خصوص به جمع آوري مطالب اين كتاب پرداخته اند و خوانندگان محترم را از صرف وقت و هزينه زياد براي مطالعه و بررسي هزاران صفحه كتاب، كاتالوگ و مقاله بي نياز نموده اند. اميد است كه اين تلاش مورد توجه متخصصين و مطلعين در اين زمينه واقع شود.

کلمات کلیدی :
شناخت تعمير و نگهداري الكتروموتورهاي

گزارش تخلف

نظرات

ثبت نظر جدید