مشخصات آگهی دهنده

آموزش گيتارپاپ
8452265
50000
1397-01-26
1397-02-25
939 بار
10111306
احمد آباد

آموزش گيتارپاپ
آموزش آموزش موسیقی

آموزش گيتارپاپ

آموزش گام به گام گيتار تصويري و فارسي در اين آموزش شما مطالب زير را بخوبي خواهيد آموخت : شناخت قسمتهاي مختلف ساز تئوري موسيقي نحوه گرفتن ساز تمرينات دست راست و چپ شناخت تنها روي ساز ارتباط نتهاي خطوط حامل با ساز آكورد-ريتم-آرپژ هماهنگي دست راست و چپ با هم هماهنگي ريتم و آكورد نواختن يك آهنگ ساده

4سي دي نقره اي (اصل)قابل پخش در كامپيوتر
تاريخچه گيتار
پاكو دلوسيا نوازنده اسپانيايي براي اسم آلبوم خود "زرياب" را انتخاب كرده است . زرياب نام يكي از موسيقيدانان بزرگ ايراني است كه در ز مان حكومت عباسيان ظهور كزد . وي همدوره ابراهيم موصلي و فرزندش اسحق از بزرگترين مو سيقيدانان دربارعباسيان بود.
ابراهيم موصلي فرزند ماهان فرزند بهمن ، فرزند پشنگ كه همگي از كشاورزان ارجان شيراز بودند در كوفه بدنيا آمد. وي موسيقي را نزد يك زرتشتي به نام جانويه كه در شهر ري زندگي ميكرد فرا گرفت و در همين شهر بود كه با دختري به نام شاهك رازي وصلت كرد كه حاصل فرزندي بو به نام اسحق . ميگويند گوش موسيقي ابراهيم چنان قوي و حساس بود كه اگر در ميان سي نوازنده كوك يكي از آنها نا برابر بود وي آن را بخوبي در ميافت. اما ابولفرج اصفهاني نويسنده كتاب اغانيفرزند وي اسحق موصلي را به دريا و موسيقيدانان ديگر به نهر و جوي آب تشبيه كرده است . وي همچون پدر از مقربان دربار هارون الرشيد بود و نزد مامون نيز صاحب منزلتي رفيع بود . معتصم خليقه درباره وي گفته است: " هرگاته اسحق آواز ميخواند به نظرم چنين مي آيد كه كشور من وسيعتر ميشود" از افتخارات اسحاق تربيت شاگردي چون زرياب است.
زرياب (اواخر قرن هشتم ميلادي ) موسيقي اين منطقه را به شمال آفريقا و اسپانيا برد و در آنجا رواج داد. اسپانيائيها وي را مخترع گيتار مي دانند . وي سيم پيچي بر عود افزود و مي گويند كه ده هزار آواز را باآهنگشان از بر داشت. وي تا آخر عمر در كوردوبا از شهرهاي اسپانيا ميزيست و در آنجايك مدرسه موسيقي بنا نهاد و تاثير بسزايي در موسيقي اندلس داشت ابن خلدون عالم فلسفه تاريخ و مورخ مغربي در باره اين شاعر ، خواننده و نوازنده بزرگ چنين مي گويد:" موصليان (ابراهيم و اسحق موصلي ) غلامي داشتند كه نام او زرياب بود او فن مو سيقي را از آنان فراگرفته و در آن مهارت يافته بود . از اين رو موصليان به وي رشك بردند و اورابه مغرب گسيل داشتند.
زرياب به درگاه حكم بن هشام بن عبد الرحمن داخل امير اندلس رسيد . و او در گرامي داشتن زرياب مبالغه كرد و به ديدار او شتافت و به وي جايزه هاي عالي بخشيد و اقطاعها مقرريه براي اوتعيين كرد ، و وي را به بارگاه دولت و در ميان نديمان خويش به پايگاهي بلند رسانيد . از اين رو در اندلس هنر موسيقي به سبب زرياب پيشرفت شايان كرد و پس از وي تا روزگار ملوك طوايف يادگارها و آثار او همچنان باقي و متداول بودو از نسلي به نسل ديگر منتقل ميشد . چنانكه در اشپيليه (اسپانيا) نمونه هاي هنري وي بدانسان توسعه يافت كه همچون دريايي بيكران بود و پس از زايل شدن رونق و شكوهش آن شهر يادگارهاي هنري زرياب از آنجا به كشورهاي ساحلي افريقيه و مغرب منتقل شد و در شهر هاي آن سرزمين تقسيم گرديد . و با آنكه عمران و تمدن افريقيه به قهقرا بازگشته و دولتهايشان رو به نقصان مي روند هنوز هم بقاياي هنري زرياب در آن سرزمين يافت ميشود.

کلمات کلیدی :
آموزش گيتارپاپ

گزارش تخلف

نظرات

ثبت نظر جدید