مشخصات آگهی دهنده

آموزش سه تار مقدماتي و متوسط
8452265
50000
1397-01-26
1397-02-25
611 بار
10111304
احمد آباد

آموزش سه تار مقدماتي و متوسط
آموزش آموزش موسیقی

آموزش سه تار مقدماتي و متوسط

سه تار
سه تار سازي است از خانواده ي ساز هاي زهي – زخمه اي دسته بلند كه طبق تحقيقات و نظر محققان پيدايش ساز هاي زهي – زخمه اي در ايران بوده است.
سه تار را منشعب و فرم تكميل شده و پيشرفته ي تنبور و دوتار مي دانند.
اصولاً تحقيقاتي كه در ساز ها به وجود آمده بر اساس نياز هاي روحي ، اجتماعي و يا صدادهي بهتر ساز و ايجاد توانايي بيشتر در نواختن نغمات بيشتر بوده است.
بشر نخستين نيز كه موسيقي را يك نياز روحي حس كرده بود ، با الهام از اصوات طبيعي مانند وزش باد در نيزار و يا صداي كشيده شدن زه كمان اقدام به ساختن ساز هايي نموده است كه به مرور زمان دستخوش تغييراتي شده اند.
سه تار نيز از اين امر مستثني نيست و از نظر ظاهري ( ساختمان) و نحوه ي صدادهي پيشرفت هايي داشته است و تكميل تر شده است.
مخترع سه تار و زمان پيدايش آن دقيقاً مشخص نيست ولي در زمان قاجار يك از ساز هاي اصلي موسيقي
ايراني محسوب مي شده كه با آن به اجراي رديف مي پرداخته اند.
در رسالات الموسيقي نوشته ي الكبير فارابي (837-950م) و نيز جامع الالحان و قفاصدالاحان نوشته ي عبد القادر مراغه اي (وفات 1435 م) كه هر دوي آنان از موسيقي دانان زمان خود بوده اند ، اشاره اي به اين ساز نشده است.
در زمان صفويه سازي به نام چهار تار نواخته مي شده است كه از نوازندگان آن در تاريخ مكتوب موسيقي ، استاد شهسوار و استاد شيخ حيدر ر ا نام برده اند .


همچنين سازي به نام شش تار وجود داشته كه داراي شش سيم بوده و سيم هاي آن دوتا دوتا كوك مي شده است.اختراع شش تار را به رضاءالدين شيرازي نسبت مي دهند.كاسه ي آن تقريباً به شكل كاسه ي تار ( نيم گلابي) ولي بزرگتر بو ده است.


شش تار كاربرد چنداني نداشته و از نظر ظرافت صدا به پاي سه تار نمي رسد به همين دليل به مرور زمان جاي خود را به سه تار داده است كه هم از نظر ساختمان و هم از نظر صدادهي پيشرفته تر است.سه تار در ابتدا سازي محلي بوده است و بعد به دليل صداي گرم و گيرا و حمل و نقل آسان و نيز بيان كليه حالات و نغمات موسيقي ايراني به تدريج رواج بيشتري پيدا كرده و امروزه به يكي از ساز هاي ملي ما تبديل شده است.


به نظر مي رسد فرد يا افرادي كه اقدام به ساخت و طراحي اين ساز نموده اند در ذهن خود سازي را به تصوير كشيده اند كه داراي اندازه ي مناسبي بوده و بتوان با آن به اجراي رديف موسيقي سنتي و كلاسيك ايراني و كليه ي نغمات آن پرداخت كه در اين كار موفق بوده اند و با طراحي مناسب و پرده بندي دقيق طبق فواصل موسيقي ايراني سه تار را ساخته اند.

کلمات کلیدی :
آموزش سه تار مقدماتي و متوسط

گزارش تخلف

نظرات

ثبت نظر جدید