مشخصات آگهی دهنده

ثبت شرکت میناکاری
02188888822
توافقی
1397-03-01
1397-03-31
321 بار
11332817
تهران، ملاصدرا، بعد از پل کردستان، شماره 63 ، ساختمان اختصاصی نیک

ثبت شرکت میناکاری
خدمات خدمات اداری

ثبت شرکت میناکاری

میناکاری هنر درخشان آتش و خاک است و با رنگ های پخته و درخشان که سابقه آن به 1500 سال پیش از میلاد می رسد و ظهور آن بر روی فلز در طول سده ششم تا چهارم پیش از میلاد و پس از سال 500 پیش از میلاد مشاهده می شود.

هنر میناکاری بر روی طلا و نقره (هنر مینای ملیله) یکی از قدیمی ترین هنرهای تزئینی ایران است که از گذشته های بسیار دور برای تزئین ظروف و زیورآلات استفاده می شده و پیشینه آن به زمان هخامنشیان و شاید قبل از آن بر می گردد. چرا که خاستگاه پیدایش اولیه شیشه در ایران باستان بوده .
از این رو شکی نیست که برجسته ترین و بزرگترین هنرمندان این رشته ایرانی بوده اند. مصداق این نکته مینای نارنجی رنگی است که بر روی تخت سفری نادرشاه افشار به زیبایی هر چه تمام تر به کار رفته است که نمونه آن را در هیچ جای جهان نمی توان پیدا کرد. یا عکس فتحعلی شاه قاجار در ابعاد بسیار کوچک که از تکنیک نقاشی مینا بر روی مینا استفاده شده است که در عین ظرافت در میناکاری در حمایل عکس نیز جواهرات بسیار ظریفی کار شده که تنها از دست هنرمندان ایران زمین بر می آید و بس.
• پیشینه هنر میناکاری:
سابقه این هنر در ایران به یک هزار و پانصد سال پیش بر می گردد و اصفهان مهد این هنر محسوب می شود. در حال حاضر کار هنرمندان اصفهانی طرفداران و خریداران بسیاری دارد و این رشته هنری از طرف سازمان های ذیربط همچون سازمان صنایع دستی مورد حمایت قرار می گیرد. به گفته برخی کارشناسان و در پی تطبیق دادن میناکاری های بیزانس با آثار ایرانی، این هنر در ایران شکل گرفته است و سپس به دیگر کشورها رفته است.
میناکاری هنر تزئین فلزات ( بعضاَ شیشه و سرامیک) با مواد رنگین مات یا شفاف، با کمک گرفتن از آتش است که در ایران این هنر اصیل در اواخر دوره ناصری به خاموشی گرائید.این هنر شامل فعل و انفعالات پیچیده شیمیایی اشت و یک هنر آزمایشگاهی محسوب می شود و در حقیقت شیئی است که از ترکیب اکسید فلزات یا برخی از نمک ها در اثر حرارت تزئین یافته است.کلیه مصنوعات فلزی از جنس طلا، نقره، مس، برنج، برنز که به وسیله لعاب سفید یا رنگی پوشیده شده و با رنگ های مختلف خطوط و نقوشی توسط حرارت بر روی آن ایجاد شده باشد، در زمره محصولات میناکاری شده قرار دارد.امروزه این هنر بیشتر بر روی مس انجام می شود ولی می توان بر روی طلا و نقره نیز آن را به عمل آورد.
• وسایل سخت مینا :
ابزارهای مورد نیاز برای ساخت مینا عبارتند از :

کوره
هاون
کاغذ کپی
سندان
اره کمانی و اره فلزبر
قلم مو
ورقه ( طلا، نقره، مس، آهن و برنج ) به جهت چکش خوارگی بیشتر و اکسید نشدن در دمای ذوب مینا بشتر از طلای ناب استفاده می شود.
ماده آبگینه ای مینا
چکش، گیره، قیچی فلزبر
رنگ (گیاهی، معدنی یا فلزی )
سیلیس، کربنات، سدیم، پتاسیم، آهک، قلع وسرب نیز از مواد شیمیایی مورد نیاز می باشند.

آدرس: تهران، ملاصدرا، بعد از پل کردستان، شماره 63 ، ساختمان اختصاصی نیک
سایت: nikregister.com
تلفن : 88888822 (100 خط ویژه)
ایمیل : [email protected]

کلمات کلیدی :
ثبت شرکت

گزارش تخلف

نظرات

ثبت نظر جدید