مشخصات آگهی دهنده

برگزاری تورهای داخلی و خارجی
88883981
توافقی
1397-01-28
1397-02-27
1110 بار
11299725
میرداماد غربی بین ولیعصر و افریقا بازار بزرگ میرداماد شماره 32

برگزاری تورهای داخلی و خارجی
خدمات خدمات مسافرتی

برگزاری تورهای داخلی و خارجی

آمیتیس گشت پارسیان برگزار کننده تور گوا در نوروز94
7 شب و 8 روز
برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید و یا از سایت ما دیدن نمایید
-----------------------
گوا
ایالت گوا در ساحل غربی هند در منطقه کونکان واقع است.
مرکز ایالت گوا شهر پانجیم است که از زمان پرتغالی ها به جا مانده است و هنوز ساختمان ها و کلیسا های بزرگی از آن زمان در این شهر به چشم می خورند. قدمت شهر گوا را به قرن سوم پیش از میلاد نسبت می دهند زمانی که به عنوان بخشی از امپراتوری مایریان شکل گرفت و از آن پس تحت سلطه حکومت های محلی یا خاندان های مهم هند بود. در سال 1312 گوا تحت حکومت دهلی یا سلطنت دهلی قرار گرفت. در سال 1498 واسکو دو گاما دریانورد پرتغالی توانست دماغه امید نیک قاره آفریقا را دور بزند و به هندوستان برسد.
به این ترتیب دسترسی پرتغال و سایر کشورهای اروپائی به هندوستان و جزایر و بنادر اقیانوس هند آسان شد.
در روز 25 نوامبر 1510 میلادی آلفونس دوآلبوکرک دریانورد و ماجراجوی پرتغالی بندر گوا را تصرف کرد. امپراتوری پرتغال شدیدا علاقه مند به گسترش قلمرو خود و تجارت ادویه بود.
بندر گوا پس از مدتی به مرکز امپراتوری استعماری پرتغال در جزایر هند شرقی و اقیانوس هند تبدیل شد.
بندر گوا منطقه فوق العاده زیبایی است که سواحل شنی وسیع، زیبا و آرامش بخشی دارد. طیبعت به شدت سبز، نخل های زیبای سواحل و مراکز تفریحی ساحلی و امکانات مطلوب گردشگری با هزینه نسبتا کم از مهم ترین عوامل جذب گردشگران به این منطقه است.
گوا با مساحت 3،702 کیلومتر مربع کوچکترین ایالت هند است و جمعیت این ایالت با 450000/1نفر رتبه چهارم را در کم بودن جمعیت در هند داراست. بندر گوا در اغلب سال هوایی گرم و شرجی دارد که برای استفاده از دریا مناسب است.
در ماه می گرمترین هوا را داراست که افزون بر 35 درجه سانتی گراد می شود. فصل بارانهای موسمی یا مانسون از ماه ژوئن تا سپتامبر را در بر می گیرد.
گوا یک فصل سرد کوتاه مدت از اواسط دسامبر تا اواخر فوریه دارد که در شب ها درجه حرارت حدود 20 درجه سانتی گراد است.
افزون بر محیط طبیعی از جاذبه های دیدنی گوا می توان به کلیسای بوم ژیزوس همراه با مومیایی زاویر مقدس، تندیس گاندی، کلیسای سنت فرانسیس، کلیسای جامع گوا، سنت آگوستین، بازار مارگو، معبد ماهالاسا، کلیسای پتناجیم، بازار ماپوسا و بازار آنجونا، کلیسای مارگو و کلیسای سنت آندرو اشاره کرد.
گوای قدیم
این منطقه در نه کیلومتری شرق پانجیم، پایتخت سابق پرتقالی ها قرار دارد.
گوای قدیمی به همراه تاج محل، میدان ویکتوریای بمبئی، غارفیل و معبد های کاماسوترا یکی از نه منطقه ای در هند است که به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده اند. در گوای قدیمی کلیسا های جامع بزرگی وجود دارد که در زمره بزرگترین کلیسا ها در آسیا هستند و گفته می شود این شهر زمانی در شکوه و عظمت با لیسبون پایتخت پرتقال رقابت می کرد.
کلیسای بوم ژیزوس
این کلیسا همراه با مومیایی زاویر مقدس در منطقه گوای کهنه شهرت و جذابیت ویژه ای دارد.
کار ساخت این کلیسا از سال 1594 میلادی آغاز شده و در سال 1605 به پایان رسیده است.
کل مخارج احداث کلیسا را یک مرد پرتغالی اهدا کرده است.
پیکر مومیایی شده زاویر مقدس در تابوتی شیشه ای و بر روی یک طاق بلند و در پشت حصار شیشه ای قابل رویت است.
بیش از 455 سال است که پیکر این مبلغ اسپانیایی کیش مسیحیت در گوای کهنه است.
مردم محلی معتقدند که جسد او مومیایی نیست و به طور طبیعی همین طور حفظ شده است. هر ده سال یکبار جسد را از طاق بیرون می آورند تا بازدید کنندگان کلیسا بتوانند او را از نزدیک ببینند.
فرانسیس زاویر مقدس نخستین مبلغ مسیحیت در گوا بود که سال 1542 وارد گوا شد و 10 سال در اینجا ماند پس از مرگ جسدش را در چین به خاک سپردند، ولی او قبل از مرگ وصیت کرده بود در هر کجای دنیا که بمیرد باید پیکرش را به گوا بیاورند.
گفته می شود به خاطر همین وصیت چهار ماه پس از مرگ زاویر، گور او را گشودند و جسد را دست نخورده یافتند، یعنی جسد بطور معجزه آسایی نگندیده بود. پیکر او را از چین به گوا آوردند و اکنون در این کلیسا آرمیده است.
پانجیم
مرکز ایالت گوا شهر پانجی یا پانجیم است که از زمان پرتغالی ها به جا مانده و هنوز ساختمان ها و کلیسا های بزرگی از آن زمان در این شهر به چشم می خورند.
پانجیم مکانی است با خیابان های باریک سنگفرش شده، کلیسا ها و خانه های رنگی، سقف های شیروانی و در کل معماری پرتقالی اش یکی از دلچسب ترین شهر های هندوستان به شمار می رود.
معبد ماهالاسا
بعضی ها معتقدند که معبد خدای مونث (ماهالاسا) ابتدا در نپال بوده است، ولی در طول حمله مغول به گوا منتقل شده است.
این معبد به خاطر زنگ بسیار بزرگی که دارد، در گوا مشهور است.
این زنگ فقط زمانی که کسی می خواهد شهادت بدهد به صدا در می آید. روز یکشنبه روز مقدس معبد می باشد و مراسم خاصی در آن صورت می گیرد.
کلیسای مارگو
کلیسای روح مقدس که در سال 1564 ساخته شده است در وسط میدان قدیمی قرار دارد.
این کلیسا در سال 1571 تخریب شد ولی دوباره و بعد از 30 سال در سال 1645 از نو بنا شد.
یک ارگ لوله ای قدیمی و دکوراسیون زیبای داخلی شامل کریستال و گچبری از ویژگی های این کلیسا می باشد.

کلمات کلیدی :
تور گوا تور گوا بهار 94 تور گوا تابستان 94 تور گوا خرداد 94 گوا جزیره گوا Goa تور گوآ تور گوا بهمن 93 تور خارجی بهار 94 تور گوا نوروز

گزارش تخلف

نظرات

ثبت نظر جدید