مشخصات آگهی دهنده

دستگاه شستشوي صنعتي آلتراسونيك
26312812
توافقی
1397-01-19
1397-02-18
1239 بار
10117919
تهران

دستگاه شستشوي صنعتي آلتراسونيك
لوازم لوازم مهندسي

دستگاه شستشوي صنعتي آلتراسونيك

دستگاه شستشوي صنعتي به روش آلتراسونيك – چربي زدايي ، برطرف نمودن كامل آلودگي هاي لوازم و قطعات به روش آلتراسونيك
مقدمه:
مهندسي آلتراسونيك عبارت است از كاربرد امواج مكانيكي- صوتي با فركانسي بالاتر از حد شنوايي انسان. شنوايي انسان در محدوده فركانس 10dHz الي 20dKHz مي باشد. امروزه از لغت مگاسونيك براي امواج با محدوده فركانسي بالاتر از 1000dKHz استفاده مي شود. يكي از كاربردهاي مهم امواج آلتراسونيك، استفاده از ضربه ناشي از كاويتاسيون ايجاد شده توسط آن در فرآيند شستشوي آلتراسونيك مي باشد. اصول كلي اين روش مبتني بر غوطه وري قطعات مورد نظر در يك مايع واسطه مي باشد كه اين مايع، توسط يك مولد امواج آلتراسونيك با فركانس و شدت بسيار بالايي مرتعش شده و هنگامي كه كاويتاسيون به وجود آمده، عمل شستشو و پاك كردن قطعه را انجام مي دهد.
شستشو و پاك كردن قطعه را انجام مي دهد.
دستگاه Ultrasonic Cleaner ساخت سويس با كارايي بالا همراه با تنظيم درجه حرارت محلول و تنظيم زمان استفاده.
استفاده از امواج مافوق صوت بدليل خواصي كه دارند بعضا كاربردهاي متنوع و جالبي دارند. دستگاه پاك كننده التراسونيك با استفاده از امواج ما فوق صوت ذرات چربي و آلودگي هايي را كه روي سطح جسم قرار گرفته جدا كرده و جسم را پاك مي كند. يك سيستم پاك كننده التراسونيك شامل 3 قسمت اصلي است: منبع تغذيه، ترانسديوسر (پيزوالكتريك) و محفظه، اعمال سيگنال ورودي از منبع تغذيه به يك پيزوالكتريك ، باعث ارتعاش آن شده و انتقال اين نوسان ازجداره محفظه به مايع درون آن مي تواند مولكول هاي مايع را تحت تاثير قرار داده و پديده كاويتاسيون را به وجود آورد. كاويتاسيون نتيجه ضربان در فرايند شستشو التراسونيك است كه با تغيير فركانس ورودي منبع تغذيه پديدار شده و مي تواند تاثيرات مختلفي روي جسم مورد شستشو بگذارد.


مزيتهاي اجراي اين سيستم شستشو
تميزي نسبتا كامل، سرعت شستشوي فوق العاده زياد، همزماني شستشوي قطعات زياد با هم، قابليت شستشوي قطعات و مواد با مقاومت سطحي گوناگون، كاهش فوق العاده زياد هزينه شستشو، مصرف كمتر مواد حلال و شوينده و مهم تر از همه، ضرر كمتر براي محيط زيست از مزيتهاي اجراي اين سيستم شستشو مي باشند.

يكي از كاربردهاي مهم امواج آلتراسونيك ، استفاده از ضربه ناشي از كاويتاسيون ايجاد شده با آن در فرايند شستشوي آلتراسونيك است. اصول كلي اين روش مبتني بر غوطه وري قطعات مورد نظر در يك مايع واسطه است كه اين مايع ، به وسيله يك مولد امواج آلتراسونيك با فركانس و شدت بسيار مرتعش مي شود و كاويتاسيون به وجود آمده ، عمل شستشو و پاك كردن قطعه را انجام مي دهد.
كاويتاسيون عبارت است از شكل گيري و انهدام مرتب حباب هاي بخار درون مايع به علت خلاء ناشي از برگشت سطح، . در اين پديده به دليل خلاء نسبي ، جوشش حجمي ولي بدون افزايش دماي مايع صورت مي پذيرد.
هرچند هنگام برگشت سطح و ايجاد فشار ، دماي محلي در حد و ابعاد ملكولي زياد در نزديكي محل تركيدن حباب بسيار زياد است.
مزيتهاي اجراي اين سيستم شستشو
تميزي نسبتاً كامل، سرعت شستشوي فوق العاده زياد، همزماني شستشوي قطعات زيادي با هم، قابليت شستشوي قطعات و مواد با مقاومت سطحي گوناگون، كاهش فوق العاده زياد هزينه شستشو، مصرف كمتر مواد حلال و شوينده و از همه مهمتر ، ضرر كمتر براي محيط زيست از مزيت هاي اجراي اين سيستم شستشو مي باشند.
اجزاي اصلي يك سيستم شستشو آلتراسونيك عبارتند از : مجموعه هايي از ترانسديوسرهاي آلتراسونيك كه روي ديافراگم مشترك و درون يك جعبه آب بندي شده قرار گرفته اند، يك مولد الكتريكي موج هاي تحريك ترانسديوسر، يك تانك محتوي محلول شوينده ، پمپ، فيلترها و گرم كننده جزو كليدي اين سيستم ترانسديوسر است كه انرژي ارتعاشي مكانيكي با فركانس بالا توليد مي كند.





از مزيت هاي اين دستگاه نسبت به نمونه هاي مشابه مي توان به اين موارد اشاره كرد:
- امكان شستشوي قطعات در زمان بسيار كوتاه.
- آسيب نرساندن به قطعات ، اجزا و سطوح آن .
- نياز نداشتن به كار نيروي انساني .
- عملكرد دقيق و قابل اطمينان و شستشوي حفره ها، مجراهاي تنگ و نيز گوشه هاي غيرقابل دسترس با بازده زياد .
- كم مصرف بودن، هم از لحاظ انرژي و هم از لحاظ مواد شوينده و مصرفي.
- حداقل آلودگي براي محيط زيست.
- امكان انجام عمل شستشو در تمام محل هاي مورد نياز .
- امكان تنظيم سيستم براي شرايط كاري و قطعات مختلف.
- قابليت اتوماسيون.
- شكست باند اتصال پليسه هاي ظريف.
- قيمت مناسب .
- اين سيستم قادر است قطعات بسيار ظريف در ابعاد ميكرون تا قطعات بزرگي مانند بدنه خودرو را با طراحي مناسب سيستم را شستشو نمايد.
شركت پارس ابزار شرق
تلفن: 22312260-26312812 فاكس: 22308669
همراه 09122577905
Email:[email protected] web:www.parsabzarshargh.com



کلمات کلیدی :
دستگاه شستشوي صنعتي آلتراسونيك

گزارش تخلف

نظرات

ثبت نظر جدید