مشخصات آگهی دهنده

HIS بيمارستان
02144757303 - 09125263382
توافقی
1397-01-20
1397-02-19
1733 بار
10109840
دفتر مرکزی تهران- میدان فردوسی- ابتدای سپهبد قرنی- پلاک 33- ط3

HIS بيمارستان
خدمات خدمات پزشکی

HIS بيمارستان

HIS بيمارستان
HISبه معناي پياده سازي سيستم يكپارچه توليد اطلاعات لازم براي مديريت تمامي فعاليت هاي مربوط به سلامت ، از قبيل برنامه ريزي ، نظارت ، هماهنگي و تصميم گيري مي باشد . وظيفه HISپشتيباني از فعاليت هاي بيمارستان در سطوح كاربردي ، تاكتيكي و استراتژيك است . هدف از استقرار يك سيستم HISاين است كه از كامپيوتر و وسايل ارتباطي براي جمع آوري ،ذخيره ، پردازش ، بازيابي و ارتباط دادن مراقبت بيمار و اطلاعات اداري براي تمامي فعاليت هاي مربوط به بيمارستان استفاده نماييم .
در يك سيستم اطلاعات بيمارستاني ، داده ها بايد به صورت منسجم در پايگاه داده ها ذخيره شوند. و در دسترس كاربران مجاز ،در محل و در زماني كه داده ها مورد نياز است و در فرمتي كه با نيازهاي خاص كاربر منطبق باشد ، قرار داده شوند.
به طور كلي موارد زير اهداف چنين سيستمي هستند :
1)استفاده موثر از منابع محدودي كه براي مراقبت از بيمار در دسترس هستند.
2)بهبود كيفيت خدمت رساني به بيمار
3)پشتيباني از تحقيق
4)پشتيباني از آموزش
گسترش اين سيستم در دهه 90 در جوامع مختلف از جمله ايران اهميت و جايگاه آن را بيشتر روشن مي نمايد. پياده سازي اين سيستم در بيمارستان هاي مناطق مختلف كشور بيانگر فراهم شدن زير ساخت فرهنگي ، تكنولوزي مناسب جهت ايجاد و تكميل سيستم هاي بهداشتي مطابق با استاندارد هاي جهاني مي باشد .
در سال هاي اخير با پيشرفت سريع تكنولوژي ،HIS صورت جديدتري به خود گرفته كه نه تنها از مقوله مديريتي بلكه از مقوله باليني مورد توجه بسيار قرار گرفته است . وجود تجهيزات مجهز به امكانات كامپيوتري كلينيكي همانند مواردي چون (…،CT scan،MRI) و همچنين نرم افزار هاي طراحي شده مخصوص بخش هاي كلينيكي و پاراكلينيكي و استفاده جوامع پيشرفته پزشكي از اين گونه نرم افزارها در حيطه HIS و استفاده از آن در ارتباطات بين المللي و لزوم حفظ محرمانگي و خصوصي سازي ، موجب شده كه اين مجموعه پيچيده اطلاعات و فن آوري به سمت معماري اطلاعات يكپارچه پيش رود .
در بستر اين معماري قالب هايي چون HLV به منظور پاسخگويي به نياز اشتراك گذاري اطلاعات و يا كمك به اثر بخشي جريان فرايند هاي باليني و كاهش خطا ها شكل گرفته اند و در كنار ان استاندارهايي چونDicom براي تصوير نگاري پزشكي،مديريت اطلاعات تصوير پزشكي (Pacs) در نرم افزار ها و تجهيزات پزشكي ؛ايجاد شده است .



کلمات کلیدی :
HIS بيمارستان

گزارش تخلف

نظرات

ثبت نظر جدید