مشخصات آگهی دهنده

کمد هرباریوم به آزماسکوسامان
021-56715589
توافقی
1403-02-05
1403-03-01
1017 بار
11342770

کمد هرباریوم به آزماسکوسامان
لوازم تجهیزات پزشکی

کمد هرباریوم به آزماسکوسامان

کمد-حشرات

تعریف هرباریوم Herbarium

هرباریوم از دو کلمه لاتین ” هرب” به معنی گیاه ( علف ) و ” آریوم” به معنی محل نگهداری

“هرباریوم ” یعنی محل نگهداری گیاهان خشک شده شناسنامه دار . درواقع هرباریوم مجوعه از گیاهانی است که با روشهای علمی پرس و خشک شده تا رنگ و ظاهر آنها بطور طبیعی حفظ شود و ضمن شناسایی اسامی علمی آنها مورد طبقه بندی قرار گرفته و در قفسه های مخصوص جهت آموزش و تحقیق نگهداری می گردند.

فعالیتهای آزمایشگاه هرباریوم :

۱- فعالیتهای صحرایی در عرصه طبیعیت شامل جمع آوری گیاهان , …

۲- پرس کردن , خشک کردن , نصب گیاهان برروی شیت هرباریومی , شناسایی و نامگذاری و دسته بندی آنها

۳- جمع آوری گیاهان برای استفاده دانشجویان در کلاسهای عملی گیاهشناسی , تشریح و رده بندی , علفهای هرز و …

0- برگزاری کلاسهای عملی

مجموعه اي از نمونه هاي گياهي خشك شده هرباريوم ناميده مي شود. چنين مجموعه اي براي تحقيقات سيستماتيك ضروري است. نمونه هاي هرباريومي اساس بيشترين شناخت ما از الگوي تنوعات در طبيعت را تشكيل مي دهند. اين مجموعه ها تنوعات ريخت شناسي جمعيت ها ، گونه ها و تاكسون هاي بالاتر ، پراكنش جغرافيايي و اختصاصات بوم شناختي آنها را نشان مي دهند.همچنين يك متخصص سيستماتيك با مطالعه ي چندين نمونه از سراسر دامنه پراكنش جغرافيايي يك گونه ، مي تواند زما ن گلدهي و ميوه دهي آن را مشخص كند.

علاوه بر اين ، بخش هاي كوچكي از نمونه را ( با كسب اجازه ) مي توان براي مطالعات گرده شناسي ، فراساختار ، ريز ريخت شناسي ، آناتومي و( اگر كيفيت نمونه مناسب باشد ) DNA جدا نمود . همچنين نمونه هاي گياهي خشك شده به عنوان اسناد علمي براي نشان دادن حضور يك گونه در يك مكان خاص ( در يك مطالعه محيطي يا فلوريستيك ) يا شناسايي يك گياه استفاده شده در يك آزمايش يا گياهي كه كروموزوم هاي آن شمارش شده است يا نمونه DNA يا عصاره شيميايي از آن استخراج شده است به كار مي روند.

کلمات کلیدی :
سکوبندی آزمایشگاهی تجهیزات آزمایشگاهی هودلامینار هود شیمی دمانی هود شیمیایی

گزارش تخلف

نظرات

ثبت نظر جدید